1.Mitä jäi käteen, - millä mielellä olet vuoden 2006  päättyttyä?

 

Olen suhteellisen hyvällä mielellä, mutta millin verran krapulassa. Olen myös puolen millin verran väsynyt koko loman kestäneestä flunssasta.

Mutta mitä jäi vuodesta käteen...Tämä oli tekemisen vuosi. Tein monia asioita, joista olin haaveillut pitkään, mutta joita olin aina lykännyt milloin mistäkin syystä. Ryhdyin vapaaehtoistyöhön, valmistuin, pääsin jatkokoulutusohjelmaan. Muutin kimppakämppään ja kotiuduin keskelle Helsinkiä kummallisen helposti. Sain paljon uusia kavereita sekä kohtasin myös muutamia samanhenkisiä ihmisiä. Tein kivoja reissuja sekä ulkomailla että kotimaassa. Myönnän, että tämä vuosi painottui paljonkin tekemiseen ja oleminen jäi vähemmälle. Olin perheeni kanssa ja yksinäni vähän. Kaiken tämän ohella tein töitä liikaa ja olin ajoittain todella stressaantunut.

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

2. Onnen hetkesi?

 

Ehkä mieleenpainuvimpia oli hetki keskellä Balaton-järveä. Tunteja oli takana. Vierellä oli tuntematon ystävä, matkakumppani. Aurinko piirsi rannekkeen kuvan ihooni, mutta ei polttanut selkää. Uskoin siihen, että kehossani on voimaa. Matkanteko vedessä oli helppoa, kevyttä ja vastusta oli juuri sen verran kuin jaksoin ponnistella. Tunsin, että ylitin oman epäuskoni kynnyksen.

 

3. Suurin surusi?

 

Olin aika hukassa jossakin vaiheessa. En oikein tunnistanut elämääni omakseni. Tuntui, etten tiennyt mitä halusin ja että siihen astiset valintani eivät olleet omiani. Olin myös surullinen, koska siteet läheiseen ihmiseen katkesivat.

 

4. Tekemäsi teko, jota kadut?

 

Käännyin pois. Ystäväni odotti minua lammen keskellä, sumussa. Oli aamuyö ja hilpea seurue ystävän takana. Silti minä käännyin pois ja olin pelkuri. 

 

5. Haaveesi, joka ei toteutunut?

 

En päässyt ottamaan osaa juoksutapahtumaan rasitusvamman takia.

 

6. Laulu vuodelle 2006

 

Röyksopp: Poor Leno

 

Mietin pitkään tätä, koska musiikki on ollut olennainen osa tätä vuotta. Tämän laulun tulen varmasti yhdistämään 2006 vuoteen ja niihin vaihteleviin tunnelmiin, joita tänä vuonna olen kokenut.  

 

7. Mitä sinulta jäi tekemättä?

 

Ei tunnu siltä, että olisi jäänyt tekemättä mitään erityistä, mitä olisin tahtonut tehdä. Tein paljon hienoja asioita.

 

8. Suurin pelkosi, jonka jouduit käsittelemään vuoden aikana?

 

Yksinolemisen ja epäonnistumisen pelko.

 

9. Mitä vuosi sinulle opetti?

 

Minulla on rautainen tahto ja ystäviä, joihin voin luottaa. Olen itselleni liian ankara ja väsytän itseni vaatimalla itseltäni liikaa. Sen asian kanssa on opittava olemaan varuillaan.

 

10. Mitä lupaat tulevalle vuodelle vai et mitään? Miksi?

 

En lupaa mitään erityistä. Yritän elää päivän kerrallaan ja yhden asian lupaaminen koko tulevalle vuodelle ei oikein ole linjassa sen kanssa.

 

11. Millaisena näet tulevan vuoden?

 

Se on suuri kysymysmerkki. 365 päivää, joihin jokaiseen mahtuu 24 tuntia. Niihin mahtuu varmasti paljon kaikenlaista ja onneksi en vielä tiedä, että mitä. Muuten en nukkuisi öisin :)