Maailmanpyörä kuljettaa ihmisiä kurkistelemaan kaupungin ylle. Tiedän, että se on rinkeli. Olisi loistavaa, jos se tuoksuisi kardemummalta! Ilma on sakeaa, niin että nenä menee tukkoon. Lintujakin on paljon. Pienin niistä on kylpemässä, kun kuljen ohi. Suuri ja värikäs on niin urbaani, että hirvittää. Vähemmän se säikkyy ihmisiä kuin minä. On ehkä syntyperäinen. Lokit osaavat leijua hyvin ja nahistella pulujen kanssa. Leijuminen olisi minusta mukavampaa, mutta eivätpä ne minun makuani kysele. Minä pidän itsestäni tällaisena; tasaisesti ponnistelevana, ajasta ja paikasta irronneena. Ponnistelenkohan ainoastaan pystyäkseni irtoamaan?

Tämä päivä on täynnä kuplia. Musiikki poreilee ja huojuttaa kehoa. Ennen kaikkea nauru on kuplivaa. Yhdessä tyttöjen kanssa huojumme ja humallumme, keinumme läpi illan. Jostain muistin perukoilta pinnalle ponnahtaa tutun oloinen hahmo. Tässä on hyvä video, poika sanoo ja on pitkä; paljon pidempi kuin muistin. Sen lopussa hypätään, mutta sitä minä en tiedä ja poika pitää sen omana tietonaan. Se nauraa paljon ja minä tiedän, että sen tekee pahaa nähdä minua. Ei minun takiani, vaan sen takia, että minä kuulun menneisyyteen. Nauramme yhdessä. Poika tarttuu puolikkaaseen sanaani ja kertoo. Tiedän, että minä olen nauhuri. Se, mitä kuulen, on tarkoitettu toistettavaksi. Olen ihan mielelläni nauhuri tälle pojalle, josta voisin pitää, jos hän olisi joku muu ja minä toinen tyttö. Ei se meinaa mahtua pöytään, kun se on niin ylimääräinen ja suuri. Silti se tulee mukaan, astelee ensin vierellä,  pian kääntyy ja loittonee. Poika poika.

Aamulla lattia narisee. On ihanaa, että edessä on päivä. Aion leipoa ystävilleni.